Jau astoto gadu Londonā norisinās izstāde „Gada balva dizainā” („Design of the Year Awards”), no 25.marta – 23. augustam, 2015. Pasākums, kas godina dizainu, veicina vai rada pārmaiņas, nodrošina piekļuvi, paplašina dizaina praksi vai ietver sevī ejošā gada garu un sajūtas. Viss iepriekš minētais tiek apkopots plašākai sabiedrībai Londonas „Dizaina muzejā” („The Design Museum”), kas atrodas blakus Tauera tiltam (Tower Bridge).
PLĀNO IERASTIES? Apskati noderīgu info šeit>>>.
Izstādē apkopoti 76 konkursa dalībnieku 6 kategorijās:
Produkti
Jaunums – pirmo reizi šajā kategorijā iekļautas mēbeles. Unikālais dizains un masveidā ražotas preces, tai skaitā rotaļlietas, iepakojumi, apgaismojums, tehnoloģija, mājsaimniecības un veselības aprūpes preces. Nebeidzami liels ir šajā kategorijā iekļauto objektu skaits.
“Miito”, tējkanna, kas taupa gan ūdeni, gan elektrību. “Miito” ir nominēts kā “Dizaina muzeja” gada dizains 2015. Šī darba autori ir Nils Chudy, Jasmīna Grase un Rebekka Mueller. Jasmīna ar Nilu, uzņēmums Chudy&Grase, piedalījās LDS rīkotajā konkursā “Gada balva dizainā 2014”, kur ieguva Gada balvu dizainā 2014 – Rūpnieciskā dizaina kategorijā ar darbu “Meet The Wicker”. Darbi apskatāmi šeit>>>.
Arhitektūra
Šajā kategorijā pārstāvēts visplašākais klāsts, kur iekļauts no neliela izmēra sadzīves ēkām līdz publiskiem parkiem.
“Markthal Rotterdam”, arhitektoniskas pārdomas par pārtikas tirgu.
Digitāls
Plaša kategorija, kur iekļauti projekti, kas mazliet ir saistīti ar citām kategorijām, jo to piederība digitāliem risinājumiem tos padara interesantus.
“Atklāti” (“Disclosed”), aplikācija piesardzīgai iepirkumu veikšanai.
Mode
Viss, sākot ar absolventu modes skatēm, beidzot ar autoritatīviem modes namiem. Šajā kategorijā ietverti vissvarīgākās kolekcijas, aksesuāri, modes skates, izstādes, filmas, kostīmi un individuālie darbi.
“Arhivārs” (“Archivist”), žurnāls, kas sastādīts no dizaineru arhīviem.
Grafika
2 dimensiju darbi, kur grafiskais dizains kalpo kā atslēga projektu panākumiem – ne tikai skaisti izpildīti iepakojumi, bet arī grāmatas, žurnāli, identitātes, digitāli darbi, filmas, animācijas, ielu māksla, izstāžu dizains, plakāti un fonti.
“Kaunpilni augļi un dārzeņi” (“Inglorious Fruits and Vegetables”), asprātīga lielveikala kampaņa, lai cīnītos pret pārtikas izsviešanu.
Transports
Šajā kategorijā apskatīti vairāk kā tikai lidmašīnas, vilcieni un automobiļi (kaut gan, tiem arī ir liela loma).
“”Google” pašgaitas mašīna”, mazs mašīnas prototips, kas pats sevi vada.
Iepriekšējos gadu pasākuma norisi vari apskatīt šeit>>>.