Roca 10. reizi atklāj savu starptautisko dizaina konkursu jumpthegap®
Dalībniekiem jāizstrādā novatoriski vannasistabu risinājumi, atbildot uz ANO Ilgtspējīgas attīstības programmas 2030. gadam izaicinājumiem.
Projektus tiešsaistē var iesniegt no 3. maija līdz 3. jūnijam.
Pēc 9 visaptverošiem konkursiem, kuros piedalījās vairāk nekā 26 000 dalībnieku no 150 valstīm, jumpthegap® atgriežas, aicinot spilgtākos arhitektūras un dizaina talantus piedāvāt radošus risinājumus vannasistabas telpai. Šis 10. konkurss iezīmē jaunu posmu Roca starptautiskā dizaina konkursa izstrādē, kuru virza izšķirošās problēmas, ar kurām mēs šodien sastopamies gan kā indivīdi, gan kā sabiedrība.
Sākot ar 2021. gadu un turpmāk, jumpthegap® izaicinās arhitektus un dizainerus no visas pasaules radīt vannasistabas risinājumus, kas atbild uz Apvienoto Nāciju Organizācijas Ilgtspējīgas attīstības programmā 2030. gadam noteiktajiem mērķiem. Tiek turpināta konceptuālā un futūristiskā attīstība, kas seko pagājušā gada īpašajam konkursam, kas tika veltīts jaunajām COVID-19 realitātēm.
“Ir mainījies “nākotnes” jēdziens,” saka Marks Viardo, Roca Grupas korporatīvā mārketinga un dizaina direktors. “Pandēmija ir radījusi jaunus izaicinājumus, un arī citu izaicinājumu nozīme kļūst aizvien lielāka un būtiskāka, piemēram, planētas saglabāšana, tās daudzveidības atbalstīšana un nevienlīdzības apkarošana.
jumpthegap® ir attīstījies, lai tiešāk reaģētu uz šiem jautājumiem, un, meklējot idejas, kas ir tehnoloģiski iespējamas, sniedz pievienoto vērtību inovācijām un parāda daudzveidību, ilgtspēju, ilgmūžību un pielāgošanās spējas – vērtības, kas vienmēr ir bijušas Roca DNS daļa,” viņš piebilst.
Konkurss, kas tiek organizēts sadarbībā ar BcD Barselonas Dizaina centru, tagad ir sadalīts četrās jaunās kategorijās:
- Labklājība un veselība, – dizains, kas lietotājiem un klientiem nodrošina jaunu komforta un sirdsmiera līmeni, veicinot līdzsvaru un harmoniju;
- [Ne]neitrāls dizains, projekti, kas atjautīgi un jēgpilni pievēršas cilvēku paustajai ķermeņu un spēju plašajai daudzveidībai, veicinot patstāvīgas dzīves iespējas, izmantojot jaunas, radošas personiskās palīdzības funkcijas;
- Ūdens un enerģija, projekti, kas veicina gudru un apzinātu planētas resursu izmantošanu;
- Krīzes un ārkārtas situācijas, dizains, kas risina krīzes un ārkārtas situācijas, izmantojot elastīgus, iespējamus un atkārtojamus materiālus un tehnoloģijas.
Projektus vērtēs slavenu profesionāļu žūrija, kuru vada japāņu arhitekts un 2014. gada Pritzker balvas ieguvējs Šigeru Bans (žūrijas priekšsēdētājs) un kurā ietilpst arī Somi Kima, Johnson & Johnson (J&J)Design vecākā direktore veselības aprūpes risinājumu jautājumos; Pols Prīstmens, dizainers, PriestmanGoode priekšsēdētājs; Andrea Trimarči un Simone Faresins, Formafantasma dizaina studijas dibinātāji; Debora Sjūvarda, Apvienoto Nāciju Organizācijas reģionālā informācijas centra direktore Beļģijā; Mariana Amatullo, Kumulusas Starptautiskās mākslas, dizaina un mediju universitāšu un koledžu asociācijas prezidente; Izabela Roiga, BcD Barselonas dizaina centra izpilddirektore un Pasaules dizaina nedēļu prezidente; un Marks Viardo, Roca Grupas korporatīvā mārketinga un dizaina direktors.
Galvenie datumi un balvas
Dalībnieki tiek aicināti iesniegt savus projektus vietnē www.jumpthegap.net no 3. maija līdz 3. jūnijam vai nu atsevišķi, vai grupās pa divi. Pēc Roca dizaina centra un Roca Global Innovation Hub pārstāvju iepriekšējas atlases žūrija izskatīs iesniegumus divās kārtās – no 16. līdz 27. jūnijam un no 28. jūnija līdz 4. jūlijam.
Uzvarētāji tiks paziņoti virtuālā ceremonijā 6. jūlijā.
Pavisam tiks piešķirtas 13 balvas:
- četras balvas 2000 eiro apmērā katras kategorijas uzvarētājam,
- astoņas balvas 500 eiro apmērā 2. un 3. vietas ieguvējiem katrā kategorijā,
- galvenā balva 5000 eiro apmērā, to saņems “Labākais no labākajiem” – projekts, kas tiks izvēlēts no četriem uzvarētājiem.
10. jumpthegap® konkurss nebeigsies ar godalgošanas ceremoniju. Tas turpināsies arī 2022. gadā ar virkni publisku apaļā galda sarunu un debašu, kurās tiks pētīti novatoriski risinājumi ilgtspējīgākai nākotnei un kurās šī gada finālistiem un uzvarētājiem būs iespēja apspriest savus revolucionāros projektus.
Par jumpthegap®
jumpthegap® ir starptautisks dizaina konkurss, kuru Roca atbalsta kopš 2004. gada. Tas notiek reizi divos gados sadarbībā ar BcD Barselonas Dizaina centru, un tā galvenais mērķis ir piedāvāt platformu, kurā arhitektūras un dizaina profesionāļi un studenti no visas pasaules var attīstīties un demonstrēt savu talantu, piedāvājot radošus risinājumus vannasistabai.
jumpthegap® jaunais skats nākotnē izriet no transversālajiem izaicinājumiem, ko definē Apvienoto Nāciju Organizācijas Ilgtspējīgas attīstības programma 2030. gadam veselības aprūpes un higiēnas, planētas saglabāšanas, daudzveidības cienīšanas un vienlīdzīgas piekļuves tehnoloģiskajiem sasniegumiem jomās. Līdz ar to konkurss izaicina jaunās dizaineru un arhitektu paaudzes nākt klajā ar reāliem un novatoriskiem risinājumiem vannas istabas telpai neatkarīgi no tā, vai tā ir publiska vai privāta, koncentrējoties uz patiesi sociālu, iekļaujošu un ilgtspējīgu fokusu. Visu konkursa dalībnieku galīgais mērķis ir izstrādāt produktu vai pakalpojumu, kas risina jebkuru no 2030. gada programmā iekļautajām problēmām, nodrošina pievienotu jaunradītu vērtību un ir tehnoloģiski dzīvotspējīgs.
Par Roca
Roca ir uzņēmums, kas nodarbojas ar vannas istabas izstrādājumu, kā arī keramikas grīdas un sienas flīžu projektēšanu, ražošanu un tirdzniecību arhitektūras, celtniecības un interjera dizaina vajadzībām.
Uzņēmums darbojas 170 valstīs ar 85 ražošanas centriem un 24 000 profesionāļu lielu darbaspēku visā pasaulē.
Ģimenes uzņēmums ir tirgus līderis Eiropā, Latīņamerikā, Indijā un Krievijā. Tam ir arī spēcīga klātbūtne Ķīnā un pārējā Āzijā, Tuvajos Austrumos, Austrālijā un Āfrikā. Pateicoties tam, tas ir pasaules līderis savā darbībā.
www.roca.com
Par Barselonas Dizaina centru (BcD)
BcD ir organizācija, kas atbalsta inovācijas, radošos talantus un Barselonas dizaina popularizēšanu visā pasaulē un darbojas kā stratēģiskais dizaina partneris, lai radītu kopēju vērtību ar uzņēmumiem, uzņēmējiem, profesionāļiem un institūcijām.
Saskaņā ar Apvienoto Nāciju Organizācijas Ilgtspējīgas attīstības mērķiem (2030. gada programma) centrs dizainu saprot kā transformācijas faktoru, kas veicina konkurētspēju, ilgtspēju un pozitīvu ietekmi uz sabiedrību.
www.bcd.es